Φοβήθηκαν και... τρέχουν να ασφαλίσουν τα ΙΧ Πηγή:www.capital.gr
Καταιγισμό τηλεφωνημάτων δέχονται τις τελευταίες ημέρες τα γραφεία των ασφαλιστικών εταιρειών, μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου που προβλέπει μεγάλα πρόστιμα και διασταύρωση στοιχείων για τα ανασφάλιστα οχήματα.
Καταιγισμό τηλεφωνημάτων δέχονται τις τελευταίες ημέρες τα γραφεία των ασφαλιστικών εταιρειών, μετά την κατάθεση του νομοσχεδίου που προβλέπει μεγάλα πρόστιμα και διασταύρωση στοιχείων για τα ανασφάλιστα οχήματα.
Το νέο νομοσχέδιο κατατέθηκε την περασμένη Παρασκευή 1η Μαρτίου και φέρνει αλλαγές στον τρόπο αντιμετώπισης του φαινομένου των ανασφάλιστων οχημάτων, το οποίο είχε μετατραπεί σε μάστιγα, με αποτέλεσμα χιλιάδες συμπολίτες μας να μένουν “ξεκρέμαστοι” σε περιπτώσεις ατυχημάτων, ενώ πλέον εγείρονταν θέμα δημόσιας ασφάλειας.
Με το άρθρο 27 του νομοσχεδίου τροποποιείται το προεδρικό διάταγμα 237/1986 και προβλέπεται ότι “η υποχρέωση ασφάλισης υφίσταται διαρκώς από τη χορήγηση της άδειας κυκλοφορίας, χωρίς να εξαρτάται από την εν τοις πράγμασι κίνηση ή τη λειτουργία του αυτοκινήτου”.
Η μεγάλη, λοιπόν, αλλαγή είναι η εξής: Ακόμη και τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα ή μηχανές που έχουν “ξεμείνει” σε κάποιο γκαράζ ή σε χωριά θα πρέπει να ασφαλιστούν από τη στιγμή που δεν έχουν κατατεθεί οι πινακίδες τους.
“Ρωτάνε αλλά δεν ασφαλίζονται ακόμη”. Δηλώνει ιδιοκτήτης μεγάλου γραφείου με παράδοση στις ασφάλειες αυτοκινήτων για να συμπληρώσει ότι η μεταβολή στα ασφαλιστήρια δεν είναι ακόμη αξιοσημείωτη, αλλά μόνο το ενδιαφέρον. Ο κόσμος έχει θορυβηθεί, ωστόσο ακόμη βρίσκεται σε φάση έρευνας της αγοράς, ενώ δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι συνήθως ο Έλληνας τακτοποιεί τις εκκρεμότητές του την τελευταία στιγμή, εξηγεί ο ίδιος.
Οι ενδιαφερόμενοι κοιτούν πρώτα απ΄ όλα το κόστος ασφάλισης και μετά κρίνουν αν είναι προτιμότερο, ανάλογα με την περίπτωση, να καταθέσουν τις πινακίδες ή να ασφαλίσουν το όχημα. Σημειώνεται ότι αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή και δίκτυο διασταύρωσης στοιχείων με το οποίο θα εντοπίζονται οι κάτοχοι των ανασφάλιστων οχημάτων. Μάλιστα, οι έλεγχοι θα είναι διαρκείς και επαναλαμβανόμενοι, έτσι ώστε κάποιος που εντοπίζεται και πληρώνει πρόστιμο να ελέγχεται εκ νέου εντός δέκα ημερών.
Η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων θα αποστείλει ειδοποιητήρια στους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων οχημάτων. Το πρόστιμο για τα επιβατηγά αυτοκίνητα είναι 500 ευρώ, ενώ προβλέπεται αφαίρεση της άδειας, του διπλώματος και των πινακίδων για 10 ημέρες. Όποιος θέλει μετά τις δέκα ημέρες να πάρει τα έγγραφά του πίσω θα πρέπει να προσκομίσει το ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Στη συνέχεια οι έλεγχοι δεν θα σταματήσουν αφού για τον ίδιο ιδιοκτήτη θα πραγματοποιούνται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σημειωτέον, πως από το νομοσχέδιο ωστόσο εξαιρούνται τα ακινητοποιημένα οχήματα.
«Ίσως είναι η ώρα, έστω και με αυτόν τον τρόπο να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα με τα ανασφάλιστα», υπογραμμίζει έμπειρος ασφαλιστής. «Ο κόσμος δεν έχει καταλάβει τις τραγικές συνέπειες σε περίπτωση ατυχήματος με ανασφάλιστο όχημα», προσθέτει.
Με το νέο πλαίσιο, λοιπόν, από τις 14 Απριλίου, οι ποινές θα είναι ιδιαίτερα αυστηρές για όσους έχουν ανασφάλιστα οχήματα.
"Σε περίπτωση κυκλοφορίας οχήματος, χωρίς την κατά το άρθρο 2 ασφαλιστική κάλυψη επιβάλλονται, πέραν των αναγραφομένων στο άρθρο 12 ποινών, και οι παρακάτω κυρώσεις: α) Αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδηγού και της άδειας κυκλοφορίας μετά των κρατικών πινακίδων του οχήματος για δέκα (10) ημέρες με πράξη της Αστυνομικής Αρχής. Επί εμπλοκής ατυχήματος από όχημα επιτόπου αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για δύο (2) χρόνια και επί υποτροπής για τρία (3) χρόνια. Για την επιστροφή των πινακίδων και της άδειας κυκλοφορίας μετά την παρέλευση των ανωτέρω περιόδων απαιτείται η προσκόμιση από τον ενδιαφερόμενο του σχετικού σήματος ασφάλισης.
β) Χρηματικό πρόστιμο, το οποίο βεβαιώνεται με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, υπέρ του κατά το άρθρο 16 του κ.ν. 489/1976 Επικουρικού Κεφαλαίου ίσο με χίλια (1.000) ευρώ για τα λεωφορεία και τα φορτηγά δημόσιας χρήσης, πεντακόσια (500) ευρώ για τα επιβατηγά και άλλα οχήματα κάθε φύσης και διακόσια πενήντα (250) ευρώ για τα δίκυκλα. Το παραπάνω χρηματικό πρόστιμο εισπράττεται κατά τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.
Πηγή: Capital.gr