Μειωμένη κατά 6,3% η παραγωγή στην ασφάλιση οχημάτων τo 2011
Μειωμένη κατά 6,3% η παραγωγή στην ασφάλιση οχημάτων τo 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ. Κατά τη διάρκεια του 2011, τριάντα μία ασφαλιστικές επιχειρήσεις δραστηριοποιήθηκαν στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων, με σύνολο παραγωγής ασφαλίστρων 1,8
Μειωμένη κατά 6,3% η παραγωγή στην ασφάλιση οχημάτων τo 2011, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ. Κατά τη διάρκεια του 2011, τριάντα μία ασφαλιστικές επιχειρήσεις δραστηριοποιήθηκαν στον κλάδο ασφάλισης αυτοκινήτων, με σύνολο παραγωγής ασφαλίστρων 1,84 (2010: 1,96) δισ. ευρώ. Ειδικότερα στους κλάδους «Χερσαία οχήματα» και «Αστική ευθύνη χερσαίων οχημάτων», η παραγωγή ήταν 346,8 εκατομμύρια ευρώ και 1,49 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων το 2011 στην Ελλάδα όλων των κλάδων ασφάλισης (Ζωής και Ζημιών) ήταν 5,0 δισ. ευρώ, μειωμένη κατά 6,5% σε σχέση με το 2010. Στον κλάδο των ασφαλίσεων κατά Ζημιών, η παραγωγή ήταν 2,8 δισ. ευρώ η οποία ήταν 6,5% μικρότερη από την αντίστοιχη παραγωγή του 2010. H ασφάλιση αυτοκινήτου αντιπροσωπεύει το 36,9% της συνολικής παραγωγής ασφαλίστρων και το 65,3% της παραγωγής ασφαλίστρων των κλάδων ασφαλίσεων κατά ζημιών.
Όσον αφορά στις πληρωθείσες αποζημιώσεις για τα αυτοκίνητα
αντιπροσωπεύουν το 27,4% των συνολικών αποζημιώσεων και το 76,9% των αποζημιώσεων του κλάδου κατά ζημιών.
Σύμφωνα με τις δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις των λογαριασμών εκμεταλλεύσεως του κλάδου για το έτος 2011, η ιδία κράτηση (δηλ. αφαιρούμενης της συμμετοχής των αντασφαλιστών) επί των δεδουλευμένων ασφαλίστρων έφτασε το 1 δισ. ευρώ και η αντίστοιχη ιδία κράτηση αποζημιώσεων (αναλογία έτους) το 0,8 δισ. ευρώ. Σε προμήθειες παραγωγής και συναφή έξοδα πρόσκτησης δαπανήθηκαν 272 εκατομμύρια ευρώ. Το τεχνικό αποτέλεσμα του κλάδου διαμορφώθηκε στα 201 εκατομμύρια ευρώ χωρίς να ληφθούν υπόψη τα γενικά (λειτουργικά) έξοδα του κλάδου και οι φόροι. Το αντίστοιχο τεχνικό αποτέλεσμα του 2010 ήταν 127 εκατομμύρια ευρώ.
Η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους δραστηριοποίησης της Ελληνική ασφαλιστική αγοράς όπου συμμετέχουν 31 (2010: 33) επιχειρήσεις με παραγωγή 1,84 (2010: 1,96) δισ. ευρώ (με συμμετοχή 37% στο σύνολο της παραγωγής ασφαλίστρων) και καταβολές αποζημιώσεων 830 εκατ. ευρώ το 2011 (σχεδόν 1 δισ. ευρώ το 2010).
Η μεγαλύτερη, σε όγκο ασφαλίστρων, κάλυψη των αυτοκινήτων είναι η υποχρεωτική ασφάλιση αστικής ευθύνης έναντι τρίτων. Oι σημαντικότεροι χρηματοοικονομικοί δείκτες της συγκεκριμένης κάλυψης έχουν ως εξής:
Το 80,5% του συνόλου των ασφαλίστρων συγκεντρώνουν επιβατικά και ταξί
Σύμφωνα με τα καταγεγραμμένα στοιχεία των ασφαλισμένων οχημάτων έτους 2011, η κατηγορία επιβατικά-ταξί αποτελεί το 71,7% του πλήθους οχημάτων, τα ασφάλιστρα που της αναλογούν αντιστοιχούν στο 80,5% του συνόλου των ασφαλίστρων και οι δηλωθείσες αποζημιώσεις αποτιμώνται στο 80,6% του συνόλου των αποζημιώσεων του κλάδου.
Τα τροχαία ατυχήματα στα οποία περιλαμβάνονταν νεκροί και τραυματίες μειώθηκαν το 2011 έναντι του 2010 κι έφθασαν τις 13,7 χιλιάδες. Επίσης, οι νεκροί μειώθηκαν από 1.265 το 2010 σε 1.093 το 2011 ενώ οι τραυματίες (βαριά και ελαφρά) μειώθηκαν αρκετά. Οι κυριότερες αιτίες θανατηφόρων ατυχημάτων αποτελούν οι συγκρούσεις, οι εκτροπές και οι παρασύρσεις πεζών.
Σχετικά με τις κλοπές τροχοφόρων, η Ελληνική Αστυνομία πληροφορεί ότι τελέστηκαν πάνω από 32 χιλιάδες κλοπές και περίπου 670 απόπειρες. Από τα παραπάνω περιστατικά, περίπου 11 χιλιάδες εξιχνιάστηκαν. Ο αριθμός των κλοπών είναι αυξημένος σε σχέση με το 2010, το ίδιο όμως ισχύει και για τις εξιχνιάσεις.
Στην Ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά, ο κλάδος αυτοκινήτου είναι επίσης πολύ
σημαντικός. Κατείχε μερίδιο αγοράς 29% επί των ασφαλίσεων κατά Ζημιών ενώ η
παραγωγή του αυξήθηκε κατά 1,5% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες το 2010 και έφτασε τα 123,6 δισ. ευρώ.